Brojna istraživanja i studije pokazuju da putevi nisu dovoljno sigurni za električne automobile

Bez autora
Oct 28 2024

Nedavna studija koju je sproveo Transport and Environment (T&E) pokazuje da novi modeli automobila postaju sve veći i teži.

Masa je posebno velika za električne automobile, čije baterije su teške između 200 i 700 kilograma.

Kako piše Revija HAK, sada su i istraživači iz Midwest Roadside Safety Facility (MwRSF) iz Linkolna, Nebraska (SAD), objavili studiju koja otkriva još jedan problem s teškim električnim automobilima. Istraživači su sproveli nekoliko testova sudara s Rivianom R1T, električnim pick-upom od 3152 kilograma, i Tesla Modelom 3, električnim automobilom od 1899 kilograma. Crash testovi pokazuju da zbog svoje velike težine električni automobili značajno više (+50%) pomeraju zapreke i betonske blokove, koji se često koriste kao sigurnosne barijere na putevima u SAD-u, nego uporedivi benzinci. Teški pick-up je takođe probio čeličnu zaštitnu ogradu u testovima sudara, dok je Tesla podigao ogradu i prošao ispod nje. Prema naučnicima predvođenim Kodijem Stoleom, testovi sudara pokazuju da trenutna ograničenja na putevima nisu dovoljno bezbedna za teške električne automobile.

Na primjer, u homologacijskim testovima, zaštitna infrastruktura koji se koristi u Njemačkoj je testirana samo s automobilima mase do 1500 kilograma, mada prosječni novi automobil u Njemačkoj sada ima nešto manje od 1700 kilograma.

Uprkos novim studijama, istraživači MwRSF-a ipak smatraju da su električni automobili bezbedno prevozno sredstvo. U testovima sudara, unutrašnjost električnog pick-upa je ostala neoštećena uprkos velikim spoljašnjim oštećenjima. Sile kojima su lutke bile izložene tokom testova sudara su takođe bile unutar zakonskih okvira. Naučnici MwRSF-a tvrde da drumske barijere treba da se prilagode sve većoj raširenosti električnih automobila.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik